Meest gestelde vragen

Meest gestelde vragen

Levering

1. Levert Speelaanbod.nl ook in het weekend?
Uiteraard leveren wij ook in het weekend. Wij vinden het belangrijk dat je gebruik kan maken van onze materialen wanneer jij dat wilt. Wij zijn ingespeeld op het feit dat de meeste feestjes in het weekend plaats vinden. Hierdoor werken wij ook op zaterdag en zondag.

2. Levert Speelaanbod.nl gratis?
Speelaanbod.nl verzorgt gratis het transport en eventueel de op- en afbouw in Almere, Enkhuizen en Lelystad bij een bestelling vanaf €25,-. Bij een bestelling onder dit bedrag brengen wij in deze gemeentes €7,50 transportkosten in rekening. Zelf afhalen bij één van onze vestgingen is beperkt mogelijk en enkel in overleg.

3. Levert Speelaanbod.nl in heel Nederland?
Speelaanbod.nl levert (in overleg) door heel Nederland. Echter, wanneer een locatie zich buiten onze gebieden (Almere, Enkhuizen of Lelystad) bevindt, rekenen wij €0,32 per gereden kilometer (heen en terug, dus 4x enkele reis) vanaf de dichtbijzijnde vestiging (Almere of Enkhuizen). Daarnaast rekenen wij extra manuren wanneer het afleveradres zich op meer dan 30 minuten rijden bevindt. Wij hanteren Google Maps om de juiste afstand en tijd te bepalen.

4. Vanaf hoe laat kunnen wij een bestelling laten leveren?
Wij zijn normaal gesproken elk weekend vanaf 08:00 uur onderweg naar de klanten. In het bestelsysteem kan je aangeven welke tijd je wenst. Wij proberen deze tijd te waarborgen en in te plannen in ons bezorgschema, maar kunnen dit helaas niet altijd garanderen. Wanneer de tijden niet overeenkomen proberen wij in overleg met de klant een passende tijd af te spreken.

5. Tot hoe laat kan ik een bestelling laten ophalen?
In het bestelsysteem kan je aangeven hoe laat je de bestelling wilt laten ophalen. Wij proberen deze tijd te waarborgen en in te plannen in ons ophaalschema, maar kunnen dit helaas niet altijd garanderen. Het kan zijn dat wij besluiten om de bestelling later dan de aangegeven tijd op te halen. Dit is altijd in overleg met de klant. Wanneer de tijden dermate laat zijn en niet passend zijn in het ophaalschema, dan overleggen wij met de klant om de bestelling de volgende ochtend op te halen.

6. Wat wordt er verstaan onder een huurdag?
Wij verhuren onze materialen per dag. Dat wilt zeggen dat wij de materialen dezelfde avond weer komen ophalen. Wij begrijpen dat dit bij sommige materialen zoals tenten, tafels en stoelen onhandig kan zijn. In overleg is het dan ook mogelijk deze materialen de volgende ochtend op te laten halen. Bij spelletjes, springkussens en/of attracties komt er (tenzij anders afgesproken) een extra dag huur bij. In beide gevallen komt de verantwoordelijkheid voor veilige opslag van onze materialen bij de huurder te liggen.

7. Leveren jullie ook op de eerste of hogere etages?
Wij bezorgen de materialen op de begaande grond. Uiteraard is het geen probleem om enkele spelletjes, tafels en/of stoelen naar een etage te brengen, maar alles in redelijkheid. Springkussen kunnen alleen op een andere etage gebracht worden indien er een lift aanwezig is. Wanneer je twijfelt, neem dan contact met ons op.

Betaling

1. Hoe gaat de betaling bij Speelaanbod.nl?
Wanneer je als particulier bij ons besteld dan betaal je de bestelling contant bij aflevering van de materialen. Het is eventueel mogelijk om een factuur te krijgen voor eigen administratie. In overleg (bij uitzondering) kan je als particulier op factuur betalen.

Zakelijke klanten kunnen wel op factuur betalen. De factuur wordt in dit geval op de huurdag zelf, of vlak na de huurdag per mail verstuurd. Deze dient binnen 14 dagen na factuurdatum betaald te zijn.

Korting

1. Kan ik korting krijgen bij Speelaanbod.nl?
Kortingen zijn te verkrijgen bij Speelaanbod.nl De beweegredenen achter het verstrekken van kortingen zijn welke materialen er gehuurd worden en op welke datum of data dit is. Je kan altijd vooraf een offerte opvragen via ons aanvraagformulier.

2. Kan ik korting krijgen als ik twee dagen achter elkaar materialen huur bij Speelaanbod.nl?
Ja zeker! Je krijgt bij ons op de tweede dag 50% korting op de gehuurde materialen. Wanneer je meer dan twee dagen de materialen wilt huren kan je het beste een persoonlijke offerte aanvragen.

Zelf ophalen

1. Wij willen de materialen zelf ophalen en retour brengen, kan dat?
Dat is in de meeste gevallen geen probleem. Vraag vooraf even aan Speelaanbod.nl welk vervoer (auto of aanhanger) nodig is.

2. Kunnen wij de materialen een dag eerder ophalen en een dag later retour brengen?
Afhankelijk van de planning kijken wij wat de mogelijkheden zijn. Meestal is dit geen probleem, maar soms kan het voorkomen dat wij de materialen de dag ervoor en/of de dag erna verhuurt hebben. Vraag ons even naar de mogelijkheden.

Materialen

1. Hoeveel stroom heeft een attractie of springkussen nodig?
Al onze attracties werken op 220 volt (normaal stopcontact) en wij leveren per attractie strandaard een 15 meter stroomkabel. Mocht je meer kabels nodig hebben dan is dit geen probleem en horen wij het graag.

2. Hoe lang duurt het voordat een springkussen klaar is voor gebruik?
Wanneer wij op de plaats van bestemming zijn en wij weten waar het springkussen opgezet mag worden zijn wij meestal binnen 10 minuten klaar met het opbouwen, zekeren en aansluiten.

Bij attracties zoals stormbanen duurt het altijd iets langer omdat we vaak te maken hebben met meerdere stroompunten, blowers en ruimtes. Voor een gemiddelde attractie (stormbaan 17 meter) hebben wij ongeveer 20 minuten tijd nodig.

3. Kan een attractie of springkussen ook op de straat/stenen staan?
Dat is geen probleem! Wij zetten geregeld onze materialen op de straat. Wij gebruiken speciale haringen die geschikt zijn om ook op straat te zekeren.

4. Hoeveel ruimte moet je vrij houden rondom een springkussen?
Rondom het springkussen moet je minimaal 50 cm vrijhouden. Dit is omdat het springkussen door ons altijd wordt gezekerd. Wij hebben de ruimte nodig om deze handeling uit te voeren. Het is naast het zekeren ook belangrijk dat de blower ruimte heeft om te kunnen staan. De blower bevindt zich altijd achter het springkussen.

Wanneer je twijfelt over de ruimte kan je altijd even bellen. We denken graag met je mee!

5. Kan een springkussen/attractie of blower tegen regen?
Het springkussen kan prima tegen regen. De blower ook! Het is belangrijk dat je het springkussen of attractie altijd laat opstaan. Dit voorkomt dat het springkussen een zwembad wordt. De blower mag nooit afgedekt worden!

6. Kan ik het springkussen zelf opzetten en opruimen?
Het springkussen of attractie is prima zelf op te zetten en op te ruimen. Wanneer je de materialen zelf komt ophalen vertellen wij je graag hoe je dit het beste kan doen. Wanneer wij de materialen komen brengen zetten wij de springkussens en attracties voor je op. Dat hoort bij onze service.

7. Mag het springkussen buiten blijven liggen?
Wanneer je een bestelling bij ons plaatst komen wij hem vaak in de ochtend brengen en avond weer ophalen. Wanneer er in overleg besloten wordt dat het springkussen de volgende dag wordt opgehaald is het belangrijk dat de materialen veilig de nacht door brengen. Wanneer dat buiten in de tuin is, maar wel veilig achter gesloten hek, dan is dat geen probleem.

8. Moeten de materialen schoon gemaakt worden?
Wij verwachten dat de gehuurde materialen in de zelfde staat worden opgeleverd als het moment dat wij het kwamen brengen (punt 17 van onze algemene voorwaarden). Dat betekent bij de funfood materialen dat het schoongemaakt dient te worden. De springkussens, attracties en spelletjes hoeven bij normaal gebruik (in de meeste gevallen) niet schoongemaakt te worden.

9. Hoeveel kinderen mogen er tegelijk springen?
Dat hangt af van het type springkussen of attractie. Bij het bestellen van de materialen staat vaak vermeld voor hoeveel kinderen het geschikt is. Wanneer dit niet het geval is, horen wij graag je vraag!

10. Zit er en haspel/verlengsnoer bij de gehuurde attracties en springkussens?
Wij leveren bij elk springkussen of attractie een gratis verlengsnoer van minimaal 15 meter. Wanneer je een afstand hebt groter dan 15 meter naar een stroompunt, dan horen wij dat graag bij je aanvraag. Wij kunnen hier dan rekening mee houden.

11. Moet ik borg betalen?
Je betaald bij ons geen borg wanneer wij de materialen komen leveren en opzetten. Wij kunnen in alle omstandigheden vragen om een ID bewijs. Dit is zeker het geval bij het zelf ophalen van de materialen. De gegevens noteren wij op de afleverbon als borg.

12. Wat zijn de regels bij het gebruiken van een springkussen of attractie?
* Geen confetti
* Gebruik uitsluitend onder toezicht van volwassenen
* Schoenen uit
* Geen eten en drinken
* Niet klimmen op de randen
* Geen scherpe voorwerpen
* Geen speelgoed
* Niet te veel kinderen tegelijk (houdt rekening met bewegingsruimte)
* Kussens moeten weer schoon zijn wanneer ze opgehaald worden

Annuleren

1. Kan ik mijn reservering annuleren nadat ik het bevestigd heb?
Ja! Bij Speelaanbod.nl kan je tot 24 uur van te voren kosteloos annuleren per mail. Indien je op de dag zelf tot annulering overgaat zijn wij genoodzaakt 100% van het overeengekomen huurbedrag in rekening te brengen. Bij annulering zullen eventuele bezorgkosten niet in rekening worden gebracht, mits bezorging nog niet heeft plaats gevonden.

2. Kan ik het springkussen annuleren bij slecht weer?
Ja! Maar ook bij slecht weer geldt dat je tot maximaal 24 uur van te voren kosteloos kan annuleren.  Daarna zijn wij genoodzaakt om 100% van het overeengekomen huurbedrag in rekening te brengen. Bij annulering zullen eventuele bezorgkosten niet in rekening worden gebracht, mits bezorging nog niet heeft plaats gevonden.

Overige

1. Moet er toezicht zijn op de springkussens of attracties?
Ja, er dient iemand van 18 jaar of ouder toezicht te houden. Mocht je begeleiding willen inhuren dan kan dat ook bij ons. Vraag in dit geval een persoonlijke offerte aan via ons aanvraagformulier.

2. Hebben jullie stroom nodig?
Wij hebben zeker stroom nodig als we springkussens of attracties moeten aansluiten. De hoeveelheid aan stroom verschilt per gehuurd object. Een springkussen met 1 blower verbruikt 230 V. Vanaf twee attracties of springkussen hebben wij een extra stroomgroep nodig. Wanneer je twijfelt of je genoeg capaciteit hebt, horen wij je graag. We denken dan even met


Op onze website maken wij, en derde partijen, gebruik van cookies.
Dit, om de diverse functionaliteiten op deze website mogelijk te maken, om inzicht te verkrijgen in het bezoekersgedrag op onze website.

Door op de ‘Akkoord’ button te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring

Deze website maakt gebruik van:


Voor meer informatie kunt u onderstaande documenten bekijken: